Do zadań Biura Promocji należy:
- wszechstronne, kompleksowe i systemowe promowanie Uczelni;
- koordynowanie działalności informacyjnej i promocyjnej w Uczelni;
- pozyskiwanie i wymiana informacji pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Uczelni oraz instytucjami współpracującymi;
- zapewnianie profesjonalnej, dostosowanej do oczekiwań potencjalnych grup odbiorców, aktualnej, ścisłej i atrakcyjnie przygotowanej informacji o Uczelni;
- kreowanie pozytywnego wizerunku Uczelni, jej prestiżu naukowego i dydaktycznego wśród krajowych i zagranicznych Uczelni oraz instytucji naukowych.
Zadania swoje Biuro Promocji realizuje w następujących obszarach działalności:
1) promocja:
- promowanie oferty edukacyjnej Uczelni,
- pozyskiwanie i analiza informacji wspomagających kampanie promocyjne Uczelni;
- promowanie osiągnięć naukowych pracowników Uczelni,
- popularyzacja ważnych wydarzeń w Uczelni,
- projektowanie, redakcja i dystrybucja materiałów promocyjnych,
- udział w organizowaniu imprez propagujących ofertę dydaktyczną Uczelni,
- opiniowanie projektów promocyjno-informacyjnych składanych przez wydawnictwa pozauczelniane oraz przygotowywanie materiałów do projektów przyjętych przez Uczelnię,
- aktywowanie potencjału twórczego i organizacyjnego studentów wszystkich kierunków,
- nawiązywanie kontaktów z uczelniami krajowymi i zagranicznymi oraz innymi instytucjami w sprawie wzajemnej promocji;
2) informacja:
- pozyskiwanie i redagowanie informacji o Uczelni oraz ich upowszechnianie,
- współredagowanie oraz stała aktualizacja strony internetowej,
- aktualizacja informacji o Uczelni w katalogach i informatorach pozauczelnianych,
- przygotowanie materiałów reklamowych,
- gromadzenie dokumentacji historiograficznej i prasowej o Uczelni,
- opracowywanie rankingów Uczelni.